Психологічна просвіта

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПРОСВІТНИЦЬКОЇ РОБОТИ


Формування толерантного ставлення до людей з обмеженими можливостями та ВІЛ-інфікованих


Ник Вуйчич Что-то большее


Школа для всех (социальная реклама к международному дню инвалида) 

Ограниченные возможности - не помеха полноценной жизни! 

Клевер (социальная реклама про детей с генетическими заболеваниями) 

Дети с ВИЧ не опасны — у них тоже должно быть детство 

Правда о ВИЧ. Мифы и реальность. Пути передачи. 

Формування навичок здорового способу життя


Лекция Марины Грибановой "Правда о наркотиках"


Протидія насильству

Всеукраїнська гаряча лінія з протидії насильству 

Зупинемо домашнє насильство (про гендерне насильство) 

Жестокое обращение с детьми 

Нет насилию в отношении детей 

Протидія торгівлі людьми

Социальная реклама о торговле людьми 

Торгівля людьми починається з невміння вчасно сказати "НІ" 

Дві маленькі дівчинки (про ризик потрапляння в торгівлю людьми)   

Протидія корупції

Україна без корупції! 

Протидія ксенофобії

Социальная реклама против расизма 

Логопедія 

Дислексия - болезнь гениев


Про виховання   


Все люди рождаются принцами и принцессами



ЕМОЦІЇ

Берегите своих детей

Секреты счастья в вашей ладони

РЕЛАКС

Карнавалы и праздники Владимира Падлевского 


Рецепт удачного дня

Как распускаются цветы


Волшебная композиция "Хрустальная грусть"


СМІХОТЕРАПІЯ

Как педагоги осваивают ИКТ

Прокрастинация


АРТ-ТЕРАПІЯ


ПОЗИТИВНЕ МИСЛЕННЯ




Психологічні притчи
Притча о гвоздях https://www.youtube.com/watch?v=mdjnSlTcv2Q
Притча о воспитании https://www.youtube.com/watch?v=sVZwxPsyI1c
Притча "Всё в твоих руках  "https://www.youtube.com/watch?v=8qFWSyFGfZc
Ценности жизни   https://www.youtube.com/watch?v=7vdytGIeL1Y
Цель https://www.youtube.com/watch?v=RwrHCFTfyNU

Коллектив https://www.youtube.com/watch?v=WqXCFHkZgNQ
Последняя петля https://www.youtube.com/watch?v=h7hSHIYPCJM

Конспекти

Кахерська Т.Є. Буратіно готується до школи: конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку 

Мета: психологічна підготовка дітей до навчання у школі, розвивати наочно-образне та логічне мислення, зорове сприймання, стійкість уваги, довготривалу пам'ять, мовлення, творчу уяву, дрібну моторику руки, підготовка руки дитини до письма, вчити групувати предмети за їх функціональним призначенням, висловлювати власні думки, вміння діяти за словесною інструкцією дорослого, формувати бажання вчитися, здобувати нові знання, виховувати уважність, спостережливість, любов до природи та вчити помічати її красу.
Обладнання та матеріали: предметні малюнки, сухі листочки з дерев, зображення дерев, клей, пензлик, серветки, м’яч, чарівна паличка, олівці, листочки паперу.
Хід заняття:
І. Вступна частина
Привітання
Доброго ранку, травам росистим!
Доброго ранку, квітам барвистим!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Людям усім і всьому прекрасному!
ІІ. Основна частина
1.Сюрпризний момент
До групи заходить Буратіно.
—  Доброго дня, діти!
— Доброго дня, Буратіно. А куди ти ідеш?
— Я збираюсь до школи. Ось у мене вже є велика азбука і портфель.
— Буратіно, а наші діти також збираються до школи. Якщо хочеш можеш готуватися разом з нами.
—  Добре, - каже Буратіно і віддає портфель психологу.
— Діти, давайте подивимось, які завдання є у портфелі Буратіно.

2. Гра «Знайди частинку»
— А ось і перше завдання. Це завдання для дуже уважних дітей. Перед вами лежать листочки з малюнками. Потрібно підібрати до кожного малюнка частинку і покласти на відповідне порожнє місце.
3. Гра «Чарівна паличка»
— Погляньте, яка цікава річ є у портфелі Буратіно. Як ви думаєте, що це? (Психолог показує дітям чарівну паличку.)
— Правильно, це чарівна паличка. Давайте ми з вами перетворимося на чарівників і будемо творити дива. Подумайте і продовжіть речення:
«Якби я був чарівником (чарівницею), то …»
4. Гра «Класифікація предметів»
— Наступне завдання буде ось таким. Перед вами лежать листочки з будиночками. На горищі кожного будиночка зображений якийсь предмет. Розгляньте його уважно, а тепер подумайте і знайдіть зображення інших предметів, які разом будуть жити в одному будинку та назвіть їх одним словом.
Діти групують зображення предметів з категорій: овочі, фрукти, посуд, меблі, дерева, квіти, птахи, тварини.
5. Гра «Знайди дорогу»
— Розгляньте, що намальовано на малюнку. Нам пот¬рібно допомогти Буратіно знайти до¬рогу до школи, щоб він не заблукав у лісі.
 Для виконання завдання діти проводять дорогу олівцем.
6. Гра «Назви три слова»
— Діти, погляньте я ще щось знайшла у портфелі Буратіно. Що це? (М’яч.) А чи потрібно його носити із собою до школи? А для чого потрібен м’яч? Ось зараз і ми з вами з ним пограємо. Я вам буду задавати запитання і кидати м’яч, хто його спіймає дає три слова відповіді:
— Що роблять діти у школі? (читають, рахують, малюють)
— Яка буває осінь? (дощова, холодна, золота)
—  З чим можна гратися? (лялька, машинка, конструктор)
— Що буває м’яким? (подушка, вата, іграшка)
—  Що можна купити? (шапку, квітку, вазу)
— Що буває жовтого кольору? (сонце, стіл, листок)
— Що роблять з борошна? (пиріжки, млинці, торт)
— Що можна робити на вулиці? (гратися, бігати, стрибати)
7. Малювання сухим листям.
— А це завдання для талановитих діточок. Спочатку відгадайте загадку:
Голі поля, мокне земля,
Дощ поливає – коли це буває? (Восени.)
— А хто знає вірші про осінь?

Чаклунка
Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Змішувала, чаклувала,
Потім все розфарбувала.
Придивіться все довкола
Стало різнокольоровим.
                                    Н.Замрія
Осінь
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край.
                                Б.Чалий

—  Ось яка чарівна пора року завітала до нас у гості. Я вам пропоную стати чарівниками і розфарбувати дерева. Але це ми будемо робити сухим листям. Спочатку нам потрібно подрібнити листочки. Що ви відчуваєте?
Тепер беремо малюнок дерева , обережно змащуємо його клеєм та посипаємо зверху листочками, зайве струшуємо на серветку. Ось такі чарівні, кольорові дерева у нас з’явилися.
ІІІ. Заключна частина
1.Підведення підсумків
— Буратіно, чи сподобалося тобі з нами готуватися до школи?
— Діти, а що вам сподобалося на нашому занятті?
2.Прощання «Посмішка по колу»

Література:
1. Вірші про осінь [Електронний ресурс] – Режим доступу :  http://doshkolenok.kiev.ua/skazki-legendy/466-virshi-pro-osin.html – Назва з екрану.
2. Дьякова В., Железняк А. Програма роботи з майбутніми першокласниками. Методичний посібник / В.Д. Дьякова, А.В.Железняк. – Харків : Ранок, 2008. – 80 с.
3. Мардер Л.Д. Приглашение в «Цветной мир»: арт-терапия с детьми дошкольного и младшего школьного возраста / Л.Д. Мардер. – М. : Генезис, 2007. – 143 с.

ПОДОРОЖ ДО ЧАРІВНОЇ ШКОЛИ ГАРНОГО НАСТРОЮ: 

розвивальне за­няття  з елементами арт-терапевтичних технік та методик

(з серії занять «Я і мій настрій»)

Вік дітей: 6 рік життя
Мета:
розвивати емоційну, пізнавальну, комунікативну, особисті¬сну сфери; 
розвивати навички спiлкyвання, групової взаємодії, по¬чуття єд¬ності, поваги; 
розвивати  тактильно-кінестетичну чутливість та  емо¬ційно-чут¬тєвий компонент психіки;
сприяти встановленню контакту  довіри з дітьми;
формувати соціальний та мотиваційний компонент психо¬логіч¬ної готовності дітей до школи.
Матеріал до заняття: 
  ноутбук, мультимедійний проектор, екран, фотоапарат; 
  креативний столик для малювання піском;
  креативна дошка для малювання на склі; 
  ігровий барабан «Сонечко»; 
  пісочниця з гравієм; набір об’єктів для пісочної терапії;
  кольорові пальчикові фарби, виготовлені власноруч; 
  відрізки різнокольорових паперових стрічок;  
  9 скриньок різного розміру; різнокольорові камінці; 
  6 серветок з тканини різного кольору; 
  саморобні іграшки з вовни (6 штук), м’ячик із вовни; свічка; 
  макети зірочок для привітання; ігрові дерев’яні палички; 
  вологі серветки, кольорове відро.
Попередня  робота: 
закріплення правил поведінки на занятті; 
 виготовлення кольорових фарб для малювання на склі; 
 виготовлення  іграшок із вовни; 
перегляд відео-презентацій про емоційний настрій дітей та казкових персонажів.
Використані елементи арт-те¬рапевтич¬них технік, методик:
  танцювально-рухова терапія; 
  ігрова терапія; пісочна терапія; 
  кольоротерапія; 
  сміхотерапія; 
  образотерапія.

ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. Ритуал привітання. Оголошення теми заняття.
Мета: підтримувати позитивно-емоційний контакт «психолог-ди¬тина», формування в дітей спрямованості на однолітків та ін¬тересу до них.
Час: 2 хвилини.
Інструкція: сьогодні до нас завітали гості, давайте з ними привітаємося. Ми з вами будемо подорожувати в «Чарівну Школу Гарного Настрою». А допоможе в подорожі наш чарівний м’ячик (з’являється з скриньки).
Хід: діти по колу передають м’ячик і вітаються один з одним та з практичним психологом, яка бажає всім доброго ранку.
2. Ознайомлення з правилами. 
Мета: формувати правила поведінки в колективі.
Час: 2 хвилини.
Інструкція: ви знаєте, що можна робити в наших чарівних кімнатах (навчальний кабінет практичного психолога, міні-артерапевти¬чна кімната), давайте подивимось на зірочки і згадаємо, що саме.
Хід: діти згадують і називають правила поведінки, практичний психолог узагальнює всі правила.
3. Використання  елементів тілесно-орієнтованої терапії.
Психогімнастика «Збираємося в подорож».
Мета: підготовка тіла і психіки до діяльності, звільнення від зайвого і нервового напруження, розвиток емпатійності. 
Час: 3 хвилини.
Інструкція: сьогодні ми вирушимо в чарівну подорож, але перш ніж подорожувати нам потрібно  підготуватися.
Хід: 
зігріємо  руки;
уявимо, що може знаходитися в руках; 
зігріємо щічки;
а ще нам з собою треба взяти пиріжків;
замісимо тісто (ритмічні рухи руками); 
зробимо пиріжки;
а що ще ми візьмемо з собою? («хваталочки»);
а по дорозі в осінньому лісі зустрінемо пташечку, зігрі¬ємо, і відпустимо її.
Підсумок: настрій у нас покращився, давайте поділимося гарним на¬строєм з усіма присутніми.

ОСНОВНА ЧАСТИНА.
4. Бесіда: "Настрій".
Мета: формувати вміння висловлювати власні думки. Розвивати знання про емоційний стан. Створити емоційний комфорт дітей. 
Час: 3 хвилини.
Хід: навчатися в «Чарівній Школі Гарного Настрою» може тільки та дитина, яка прагне до нових знань, любить гратися і фантазувати, подорожувати і дуже хоче до школи. Я впевнена, що ви саме такі.
А що таке школа?
Урок? 
Перерва?
Дзвінок?
Учень? А який настрій в учнів буває?
Що потрібно робити, щоб настрій був гарний? (правило м’ячика).
5. Застосування елементів пісочної терапії.
Ігри з гравієм. Моделювання настрою.
Мета: розвивати сенсорно-перцептивну сферу, творчий потенціал дітей, формувати комунікативні навички.
Час: 2 хвилини.
Хід: привітайтеся  з камінчиками, не словами, а  руками:
пальчиками;
кулачками;
долоньками;
поплескайте нашим чарівним камінчикам (психолог звер¬тає увагу на скриньку, яка стоїть посередині таці з камі¬нцями).
Наша чарівна скринька відкривається, і я розкрию вам свій секрет: коли я була такою як ви, я дуже хотіла навчатися в школі. Пізніше, коли я вже вчилася у школі і була на уроках, то саме ця (дістаю з скриньки і показую дітям) маленька лялечка чекала мене зі школи, і хотіла зі мною погратися, але я спочатку займалася уроками  і лише потім ми з нею гралися. І настрій у нас  завжди був гарний. Тепер іграшка буде жити саме тут, серед чарівних камінчиків  (розміщую її в пісочниці), а  ви зайдіть в чарівну  кімнату (міні-арт-терапевтична кімната) виберіть  по одній іграшці, яка вам найбільше подобається і розмістіть їх поряд з моєю лялечкою.
Обговорення: розкажіть про свої іграшки.
Підсумок: всі ваші іграшки веселі і наш м’ячик кличе на перерву. 
6. Застосування елементів ігрової терапії.
Ігри з паличками. 
Мета: формувати навички групової взаємодії, розвивати увагу, ритм, темп, фонематичний слух. 
Час: 2 хвилини.
Хід: пограємося з нашими чарівними паличками, спочатку – тихо, а потім  голосно, і тепер навпаки.
Підсумок: ми погралися і м’ячик,  запрошує вас на другий урок у «Чарівній Школі Гарного Настрою». 
7. Застосування елементів образотерапії та пісочної терапії.        
Малювання на креативному столі пальчиками «Що потрібно в школі?»
Мета:формувати навички спільної діяльності, розвивати уяву і дрі¬бну моторику. Забезпечення емоційного комфорту дітей. Пси¬хологічна підготовка дітей до школи
Час: 2 хвилини.
Інструкція: перед вами чарівний пісочок, давайте привітаємось з ним,  ле¬генько погладимо долоньками. Який він приємний і теплий, поплескайте йому в долоні, сховайте  руки за спину, нехай вони привітаються, а я побудую для кожного із вас віконечко.
Хід: кожний малює  в своєму будиночку предмет, який потрібний для навчання в школі, а практичний психолог відгадує.
8. Застосування елементів танцювальної терапії, відео-терапії, сміхотерапії.        
Мета: сприяти зниженню м'язових затисків, напруги, тривожності, ро¬звивати довільну поведінку. Формувати емоційний позити¬вний настрій.
Час: 2 хвилини.
Інструкція: і знову перерва, увага на екран.
Хід: діти танцюють і повторюють рухи за тваринами. М’ячик запрошує на третій  урок гарного настрою.
9. Застосування елементів казкотерапії з використанням іграшок виготовлених із вовни. 
Мета: формування психологічної готовності дитини до школи. Розви¬вати уяву, групову взаємодію.
Час: 5 хвилин.
Інструкція: зараз ми з вами будемо казкарями. А хто такий казкар? 
Хід: казка «Про м’ячик,  який дуже хотів навчатися в школі». Ми будемо розповідати казку, згадуючи правило м’ячика, до кого він прийде той і розповідає казку. 
Ритуал входу в казку.
Свічка загоряється —
Казка починається.
Від початку до кінця слухається.
І ніким не перебивається.
Як хто казку переб’є,
То вона від нас піде. 
Основна частина казки (діти сидять за круглим сто¬лом, на якому лежать різнокольорові серветки).
На чарівній галявині відкрилась лісова школа і наш чарів¬ний м’ячик дуже захотів до неї потрапити, але він не знав для чого потрібно навчатися в школі. 
І покотився він до Лісової школи, а йому на зустріч  (діти по черзі  відкри¬вають кольорову тканину під якою знаходиться  іграшка). 
Доброго дня, любий метелику (зайчик, равлик, гусінь, сонечко, черепашка). 
Скажи будь-ласка, для чого потрібно навчатися в школі (діти від імені героїв відповідають). 
Дякую, любі друзі, я зрозумів для чого потрібно навчатися в школі.
Ритуал виходу із казки
От і казочці кінець, а хто слухав молодець (свічка гаситься)ю А зараз я запрошую вас на перерву.
10.  Застосування елементів образотерапії. 
Малювання пальчиковими фарбами на креативному склі.
Мета: вчити дітей узгоджувати свої дії з однолітками. Розвивати уяву, творчі здібності.
Час: 7 хвилин.
Інструкція: станьте так, щоб було видно один одного, і намалюйте свій настрій.
Хід: діти вибирають фарби і малюють настрій.
Обговорення: про який  настрій розповідають ваші малюнки? (діти по черзі розповідають).
11. Застосування елементів кольоро- та сміхотерапії. 
Гра-змагання «Кольоровий салют».
Мета: створення позитивного емоційного настрою. 
Час: 5 хвилин.
Інструкція: м’ячик запрошує на останній веселий урок. В чарівній скрині знаходиться кольоровий салют. По команді на рахунок 1-2-3 кольоровий салют світи, діти підкидають високо в гору салют. 
По команді 1-2-3 швидко салют свій весь збери (діти швидко  збирають паперові стрічки в  торбинки).

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
12. Рефлексія. 
А наш м’ячик хоче дізнатися про ваш секрет: що найбільше вам сподобалось на занятті? (відповіді дітей, правило м’ячика).
13.  Ритуал прощання. Лісова галявинка. (діти підходять до ігрового барабану «Сонечко»).
Хід: ви на занятті були сміливими, розумними, веселими, добрими і вас чекає сюрприз. Діти в скриньці знаходять камінці, які вдома будуть покращувати ваш настрій.
14. Ритуал прощання «Даруємо посмішку». Усім, усім до побачення.
Мета: стабілізувати позитивні емоції, стимулювати розвиток емоційно-чуттєвого компоненту психіки. Формувати уміння посміхатися іншій людині, відчувати радість від посмішки.
15. Заключний етап заняття  (наступний день).
Фототерапія: перегляд разом із дітьми та вихователями фоторепортажу з заняття на тему «Подорож до Чарівної  Школи  Гарного Настрою». 
Мета: створення позитивного емоційного настрою у дітей, аналіз іг¬рових вправ та завдань.
Час: 1 година.
Обговорення.
Що найбільше запам’яталось на занятті?
Які завдання або вправи хотіли виконати наступного разу?
Метод заохочення: в кінці обговорення кожна дитина отримує міні-магніти з зображенням шкільних атрибутів.

Список використаних джерел
1. Детские электронные презентации и клипы [Електронний ресурс] / Виктория Кузнецова, 2006-2012 . – Електрон. дані. – Режим доступу: http://viki.rdf.ru .– Дата доступу: 21.12.2012. – Назва з екрана.
2. Киселева, М.В. Арт-терапия в работе с детьми [Текст]: руководство для детских психологов, педагогов, врачей и специалистов, работающих с детьми  / М.В. Киселева. –  СПб.: Речь, 2007. – 160 с.
3. Копытин, А.И. Техники телесно-ориентированной арт-терапии [Текст] / А.И. Копытин, Б. Корт . – М.:  Психотерапия, 2011. – 128 с.: ил.
4. Сакович, Н.А. Практика сказкотерапии [Текст] / Н.А.Сакович. –  СПб.: Речь, 2004. – 224 с.
5. Фототерапия [Текст]: использование фотографии в психологической практике / под ред. А.И. Копытина. –  Москва: Когито-Центр, 2006. – 191 с.


ПОДОРОЖ ПО КРАЇНІ ЗНАНЬ: 

конспект розвивального зняття 

для дітей старшого дошкільного віку 

на розвиток емоційно-пізнавальної сфери



Мета: створити емоційно-позитивну атмосферу у дитячому колективі; закріпити знання дітей про емоції; продовжити формувати позитивні емоції за допомогою посмішки; розвивати пам'ять, мислення, розумові операції, дрібну моторику; формувати позитивну навчальну мотивацію; розвивати почуття доброзичливості, згуртованості, розвивати уяву і творчу фантазію.

Обладнання
Посібник “Квіткова галявина” з правилами групової взаємодії;
«Квитки на потяг»;
Піктограми емоцій у вигляді «емоційних бульбашок»;
Піктограми емоцій;
Фотокартки з емоціями;
Бланки із завданням «Четвертий зайвий»;
Сухий дощ;
Новорічна ялинка; 
Білі аркуші паперу у формі новорічних пркрас;;
Пісок фарбований у різні кольори;
Пензлики для клею;
Клей ПВА;
Аудіозапис релаксаційної музики; 
Аудіопрогравач;
Ноутбук для представлення презентації «Весела галявина»;
Заохочувальний приз у формі медалі.


ХІД  ЗАНЯТТЯ
Діти заходять до кімнати психолога і стають у коло. Психолог присідає по черзі перед кожною дитиною, дивлячись їй у вічі, з’єднує підняті вгору свої долоні з долоньками дитини і розказує вірша:
1. Привітання долоньками (ритуал)
Мета: створити емоційний комфорт, розвивати почуття єдності
        Психолог
Добрий ранок, добрий ранок,
Долоньки з’єднали,
Ми сьогодні всі разом,
Дружно привітались.
Добрий ранок!
2. Діагностика  настрою
Психолог. Діти, а з яким настроєм ви завітали на заняття? З вами хочуть привітатися «емоційні бульбашки». Підійдіть до «емоційних бульбашок» і привітайтеся з тією «бульбашкою», яка відповідає вашому настрою.
Діти знаходять піктограму «емоційну бульбашку», яка відображає їх настрій і  торкаються до неї рукою. 
3. Установка на роботу
Психолог. Отже, у вас у всіх гарний настрій і це дуже добре. Діти чи любите ви подорожувати? Я хочу вас запросити в подорож на потязі до «Країни знань». Адже знання потрібні всім, а особливо тим, хто збирається до школи. Ви ж збираєтеся до школи? Тоді ви майбутні першокласники. Ось у мене квитки на потяг «Країна знань». Цей квиток необхідно придбати, розповівши про себе.
4. Вправа «Хто я такий»
Мета: підвищення самооцінки, згуртування колективу, розвиток уміння правильно оцінювати себе; знайомство з рисами характеру кожної дитини, її звичками та інтересами.
Діти повинні якомога більше розповісти  про себе. Хто справився із завданням тому психолог дає квиток.
5. Правила групової взаємодії
Мета: активізувати увагу дітей.
Психолог. Щоб наша подорож була цікавою, веселою, потрібно пригадати квіточки-правила, які нам сьогодні допоможуть під час подорожі.
Діти називають правила, вивчені на минулих заняттях.
6. Рухлива гра «Потяг»
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість, уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Діти шикуються в колону, поклавши руки один одному на плечі. Роль машиніста виконує психолог. Під музичний супровід «Звук потяга» діти пересуваються по кімнаті.
Психолог. Ось ми приїхали до першої зупинки «Пізнайко». Тут  для нас королева Країни знань приготувала цікаве завдання. Коли ви зможете його вирішити, то станете ще більш розумними та уважними.
7. Вправа «Четвертий зайвий»
Мета: розвиток уваги, пам’яті, логічного мислення, процесів узагальнення, аналізу, синтезу, класифікації.
Дитина отримує картку на якій зображено 4 малюнки. Три з яких є однорідними і можуть бути об’єднані за спільною для них ознакою, а один малюнок відрізняється від решти. Дитина має визначити зайвий предмет, тобто такий, що не підходить до інших, назвати його і пояснити свій вибір. 
Психолог. Молодці! Ви виконали завдання королеви Країни знань і стали ще більш розумними та уважними. Нам час вирушати в дорогу. Сідайте в потяг.
8. Рухлива гра «Потяг»
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість, уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Психолог. Ось ми приїхали на зупинку «Емоційна». В Країні знань є місце, де кожен може піднімаються високо над землею на повітряній кулі і подивитися на земну красу з висоти пташиного польоту. Але необхідно бути уважним, тому що у кожної повітряної кулі є відповідна  піктограма.
9. Вправа «Знайди для друга повітряну кулю»
Мета: формування вміння розрізняти людські емоції та володіти ними. 
Діти отримують невеличкі ілюстрації із зображенням дітей, що виявляють різні емоційні стани (радість, сум, образа, страх, здивування, злість). Вони повинні знайти для героя ілюстрації відповідну піктограму на «повітряній кулі» яка відображає такий самий емоційний стан. Психолог робить висновок, що почуття бувають різні, вони допомагають нам розуміти настрій інших людей. Дуже приємно спілкуватися з веселими та усміхненими людьми.
Психолог. Ось і це завдання ви виконали успішно. Молодці! Настав час вирушати далі. Сідайте в потяг.
10.  Рухлива гра «Потяг»
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість, уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Психолог. Ми приїхали на зупинку «Весела галявина».  Нас тут чекають жителі галявини і запрошують вас разом потанцювати під веселу пісеньку.
11.  Рухливо-музична вправа «Весела галявина»
Мета: створення позитивного емоційного мікроклімату в колективі дітей, зняття емоційного напруження, виховання дружніх взаємин.
Діти дивлячись на екран ноутбука, повторюють рухи анімаційних героїв  презентації «Весела галявина».
Психолог. Діти, а ви помітили, яка зелена травичка на галявині? Це завдяки веселковому дощику, який часто приходить в гості на «Веселу галявину». Ось і зараз зашумів вітерець «Ш- Ш- Ш», мабуть дощик іде сюди. Але він не знає, що ми в гостях. Тому давайте «Веселковий дощик» ми зустрінемо доброю посмішкою.
12.  Психоемоційна вправа «Веселковий дощ»
Мета: формувати емоційний позитив, повагу до однолітків, сприяти психологічному розвантаженню, поліпшенню емоційного стану, стимулювати до діяльності.
Психолог. Поливає дощик діток чистою, теплою водичкою (психолог тримає над голівками дітей обруч з пришитими до нього довгими стрічками різних кольорів). Лагідно торкається кожної дитини, веселить її, дарує гарний настрій. Стихає дощик, останні краплинки водички спокійно падають на землю: крап-крап, крап-крап… (Діти по одному заходять в середину обруча з стрічками). Закінчився дощик.
Психолог. Погралися із Веселковим дощиком, відпочили, отримали гарний настрій і нам час вирушати в дорогу. Сідайте на потяг.
13.  Рухлива гра «Потяг»
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість, уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Психолог. Приїхали ми на зупинку «Новорічна» і на зустрічає тут лісова красуня – зелена ялинка. В Країні знань готуються до нового року. Кожного року Королева Країни знань купує на лісову красуню нові іграшки Ось і в цьому році вона придбала нові іграшки і вони всі білого кольору. Діти, я пропоную зробити добру справу – зробити ці новорічні іграшки різнокольоровими та веселими і прикрасити ними лісову красуню.
14.  Арт-терапевтична вправа “Прикрашаємо новорічну іграшку”
Мета: розвивати  дрібну моторику, творчість, креативність, удосконалювати зорову та моторну координацію.
Психолог. А прикрашати будемо кольоровим пісочком. Нам необхідний клей, кольоровий пісочок і пензлик. Візьміть собі новорічну іграшку і прикрасьте її кольоровим пісочком так, як підказує вам ваш настрій.
Діти прикрашають новорічні іграшки кольоровим піском, колір піску вибирають за  бажанням. Потім іграшки вішають на ялинку і милуються.
Психолог.  От, як гарно ви попрацювали і зробили добру справу. Тепер у Країні знань також буде Новий рік і гарно прикрашена новорічна ялинка. А нам уже час повертатися в наш садочок. Тож сідайте на потяг.
15. Рухлива гра «Потяг»
Мета: розвивати спритність, тактильну чутливість, уміння діяти узгоджено, позбавити емоційного напруження.
Психолог.  Ось наша подорож закінчилась і ми повернулися  в наш садочок. Чи сподобалося подорожувати? (Спонукає дітей пригадати. Що вони робили, що сподобалося, що здивувало, що відчували. Діти розповідають). Діти, під час нашої подорожі за вами спостерігала королева Країни знань. І вона була дуже задоволена тим, як ви вирішували її завдання, зробили добру справу. І за те, що ви такі розумні, уважні, кмітливі і творчі вона нагороджує вас пам’ятними медалями «Самий розумний та уважний».
Кожна дитина нагороджується медаллю «Самий розумний та уважний».


Список використаної літератури:
1. Архіпова В. Корекційно-розвивальна програма готовності дітей до навчання «Готовність дітей до школи: граючись, розвиваємось» // Психолог дошкілля. - 2012. - № 2.
2.   Вигонна В. Програма розвитку «Дошколярик» // Психолог дошкілля. - 2012. - № 1. 
3. Гумовська Л.М.  Розвиток соціально-емоційної сфери дошкільників. Авторська програма. Розробки занять для дітей 3-6 – го років життя. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. - 218с.
2.   Марінушкіна О.Є. Корекційні програми на допомогу практичному психологу ДНЗ / уклад. О.Є. Марінушкіна, Г.В. Замазій. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 204с.
3. Соціалізація дошкільників в умовах ДНЗ / Уклад. Т.І. Прищепа. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 



Немає коментарів:

Дописати коментар