Діагностична робота


Перелік психодіагностичних методик
№ з/п
Назва методики, автор
Джерело
Для вирішення яких завдань використовується, спрямованість
Вік досліджуваних
1.  Готовність до школи
1.1. 
Методика розподілення першокласників по класам різних типів відповідно до готовності до шкільного навчання (Ю.З.Гільбух)
Дифференциация в начальном звене /Под ред. Ю.З.Гильбуха. - К.: Научн.- практ. центр «Психодиагностика и дифференцированное обучение», 1994. - 54 с. (С. 24 - 44)
Визначення рівня психологічної готовності дитини до навчання у школі
6-7 років
1.2.
Методика визначення готовності дитини до шкільного навчання:
1)    Тестова бесіда (А.Керн, Я.Йєрасик),
2)    Орієнтовний тест шкільної зрілості (невербальний субтест, А.Керн),
3)    Орієнтовний тест шкільної зрілості (вербальний субтест, Я.Йєрасик)
Готовність та адаптація дитини до школи /Упоряд. О.Главник. К.: Главник, 2007.  - 192 с. (Серія «Психологічний інструментарій»). (С. 5 – 7, 64 - 66)
Визначення   психологічної готовності дитини до навчання у школі
6-7 років
1.3.
Експрес-діагностика готовності дитини до навчання у школі (Ю.З.Гільбух, С.Л.Коробко, Л.О.Кондратенко)
Діагностика готовності дітей до школи. Навчально-методичний посібник на електронному носії. За редакцією професора Т.М.Лисянської. – 2007.
Визначення   психологічної готовності дитини до навчання у школі
6-7 років
1.4.
Методика діагностики готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку (Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівська)
 Діагностика готовності дітей до школи. Навчально-методичний посібник на електронному носії. За редакцією професора Т.М.Лисянської. – 2007.
Визначення   психологічної готовності дитини до навчання у школі
6 років
2. Дослідження соціально-психологічної адаптації
2.1. Дослідження адаптації до школи учнів 1-4 класів
2.1.1.
Анкета для батьків першокласників
Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.М., Васильева Н.Л. Работа психолога в начальной школе. - М.: Изд-во «Совершенство», 1998. - 352 с. (С. 305-308)
Вивчення стану перебігу адаптації до навчання
6-7 років
2.1.2.
Анкета (Н.Г. Лусканова)
Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. - М.: ТЦ «Сфера», 1996. - 240 с. (С. 25 - 26)
Вивчення рівня шкільної мотивації
молодший шкільний
вік
2.1.3.
Проективний малюнок «Що мені подобається в школі» (Н.Г. Лусканова )
Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. - М.: ТЦ «Сфера», 1996. - 240 с. (С. 24 - 25)
Вивчення рівня шкільної мотивації
молодший шкільний
вік
2.1.4.
Шкала оцінки своєї компетентності (С.Хартер, адапт. Н.С.Чернишова)
Прихожан А.М., Толстых Н.Н. Психология сиротства. 3-е изд. – СПб.: Питер, 2007.- 416 с. (С. 322)
Визначення диференційованої самооцінки
молодший шкільний
вік
2.2. Дослідження адаптації учнів до нових умов навчання в середній школі
2.2.1.
Анкета для вчителів та батьків (Роберт Гудмен, пер. Л.П. Пономаренко)
Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе. Методические рекомендации для школьных психологов / Под ред. Л.П.Пономаренко - Одесса, 1998. - 118 с. (С. 42 - 45)
Вивчення стану перебігу адаптації учнів 5-х класів
молодші підлітки
2.2.2.
Анкета «Школа» (І.В.Крук)
Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе. Методические рекомендации для школьных психологов. / Под ред. Л.П.Пономаренко. Одесса, 1998. - 118 с. (С.46 - 47)
Вивчення дезадаптації учнів 5-х класів
молодші підлітки
2.2.3.
Методика визначення особистісної адаптованості школярів (А.В.Фурман)
Фурман А.В. Методика визначення особистісної адаптованості школярів. – Київ - Донецьк: «Ровесник», 1993.-22 с. (С. 16 - 21 )
Вивчення показників особистісної адаптованості школярів
9-11 років
2.2.4.
Тест шкільної тривожності  (Філліпс)
Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.М., Васильева Н.Л. Работа психолога в начальной школе. - М.: Изд-во «Совершенство», 1998. - 352 с. (С.334-337)
Вивчення шкільної тривожності
молодший підліток
3. Дослідження пізнавальної сфери
3.1. Дослідження відчуттів
3.1.1
Експериментальне дослідження відчуттів
Терлецька  Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с.192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.109-111)
Дослідження відчуття тиску, нюху, дотику, тактильної і зорової чутливості
Молодший шкільний вік
3.2. Дослідження сприймання
3.2.1
Методика «Чого не вистачає?» (Р.С.Немов)
Терлецька  Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с.192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.84)
Вивчення загального рівня розвитку сприймання
Дошкільний вік
3.2.2
Методика «Які предмети заховані в малюнку?» (Р.С.Немов)
Терлецька  Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»).  (С.84)
Визначення цілісного розвитку  сприймання
Дошкільний вік
3.2.3
Методика «Розуміння тексту»
Терлецька  Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.85)
Визначення   рівня слухового  сприймання
Дошкільний вік
3.2.4
Методика «Знайди квадрат»
Діагностична діяльність психолога дошкільного навчального закладу: Методичний посібник / Упоряд. М.І.Тіхонова. –Луганськ: Знання, 2006.-164 с. (С.92)
Оцінка зорового диференційованого сприйняття
Дошкільний вік
3.2.5
Експериментальне дослідження  сприймання
Терлецька  Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти.-Главник, 2008.-с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.112-115)
Дослідження властивостей  та видів  сприймання
Молодший шкільний вік
3.3. Дослідження уваги
3.3.1
Тест переплетених ліній (Рей-Череднікова)
Увага дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.33)
Визначення рівня стійкості уваги
дошкільний вік
3.3.2
Дослідження точності уваги
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.34)
Визначення точності уваги
Молодший шкільний вік
3.3.3
Дослідження обсягу уваги
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003.-112с.-(Психол. інструментарій). (С.35)
Визначення рівня обсягу уваги
Молодший шкільний вік
3.3.4
Дослідження концентрації уваги та її стійкості
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.36)
Визначення рівня концентрації уваги та її стійкості
Молодший шкільний вік
3.3.5
Методика «Розстановка чисел»
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.37)
Оцінка сформованості довільної уваги
Молодший шкільний вік
3.3.6
Дослідження здатності до розподілу уваги
Увага дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій).
(С.54)
Визначення здатності до розподілу уваги
Підлітковій вік
3.4. Дослідження пам’яті
3.4.1
Методика «10 слів»
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.24)
Визначення рівня слухової пам’яті
Дошкільний вік
3.4.2
Методика «Складні фігури» (Д.Векслер)
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.24)
Визначення рівня зорової пам’яті
Дошкільний вік
3.4.3
Методика визначення рівня опосередкованого запам’ятовування (О.М.Леонтьєв)
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.26)
Визначення рівня опосередкованого запам’ятовування
Дошкільний вік
3.4.4
Методика «Упізнавання фігур»
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.27)
Визначення рівня образної пам’яті
Дошкільний вік
3.4.5
Методика «15 слів та 24 картки»
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.34)
Дослідження опосередкованого запам’ятовування
Молодший шкільний вік
3.4.6
Методика «Механічне запам’ятовування 10 слів»
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.35)
Визначення слухової, зорової, моторно-слухової пам’яті
Молодший шкільний вік
3.4.7
Методика Л.С.Виготського
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.40)
Дослідження опосередкованого запам’ятовування
Підлітковий вік


Діагностичні методики


Немає коментарів:

Дописати коментар