Перелік психодіагностичних методик
№ з/п
|
Назва методики,
автор
|
Джерело
|
Для вирішення
яких завдань використовується, спрямованість
|
Вік досліджуваних
|
|
1.
Готовність до школи
|
|||||
1.1.
|
Методика розподілення
першокласників по класам різних типів відповідно до готовності до шкільного
навчання (Ю.З.Гільбух)
|
Дифференциация в начальном звене /Под ред. Ю.З.Гильбуха. - К.: Научн.-
практ. центр «Психодиагностика и дифференцированное обучение», 1994. - 54 с.
(С. 24 - 44)
|
Визначення рівня психологічної
готовності дитини до навчання у школі
|
6-7 років
|
|
1.2.
|
Методика визначення готовності
дитини до шкільного навчання:
1) Тестова бесіда (А.Керн, Я.Йєрасик),
2) Орієнтовний тест шкільної зрілості (невербальний субтест, А.Керн),
3) Орієнтовний тест шкільної зрілості (вербальний субтест, Я.Йєрасик)
|
Готовність та адаптація дитини
до школи /Упоряд. О.Главник. К.: Главник, 2007. - 192 с. (Серія
«Психологічний інструментарій»). (С. 5 – 7, 64 - 66)
|
Визначення
психологічної готовності дитини до навчання у школі
|
6-7 років
|
|
1.3.
|
Експрес-діагностика готовності
дитини до навчання у школі (Ю.З.Гільбух, С.Л.Коробко, Л.О.Кондратенко)
|
Діагностика готовності дітей до
школи. Навчально-методичний посібник на електронному носії. За редакцією
професора Т.М.Лисянської. – 2007.
|
Визначення
психологічної готовності дитини до навчання у школі
|
6-7 років
|
|
1.4.
|
Методика діагностики готовності
до навчання в школі дітей шестирічного віку (Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко,
А.Г.Обухівська)
|
Діагностика готовності
дітей до школи. Навчально-методичний посібник на електронному носії. За
редакцією професора Т.М.Лисянської. – 2007.
|
Визначення
психологічної готовності дитини до навчання у школі
|
6 років
|
|
2. Дослідження
соціально-психологічної адаптації
2.1. Дослідження
адаптації до школи учнів 1-4 класів
|
|||||
2.1.1.
|
Анкета для батьків
першокласників
|
Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.М., Васильева Н.Л. Работа
психолога в начальной школе. - М.: Изд-во «Совершенство», 1998. - 352 с. (С.
305-308)
|
Вивчення стану перебігу
адаптації до навчання
|
6-7 років
|
|
2.1.2.
|
Анкета (Н.Г. Лусканова)
|
Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. - М.: ТЦ
«Сфера», 1996. - 240 с. (С. 25 - 26)
|
Вивчення рівня шкільної
мотивації
|
молодший шкільний
вік
|
|
2.1.3.
|
Проективний малюнок «Що мені
подобається в школі» (Н.Г. Лусканова )
|
Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. - М.: ТЦ
«Сфера», 1996. - 240 с. (С. 24 - 25)
|
Вивчення рівня шкільної
мотивації
|
молодший шкільний
вік
|
|
2.1.4.
|
Шкала оцінки своєї
компетентності (С.Хартер, адапт. Н.С.Чернишова)
|
Прихожан А.М., Толстых Н.Н. Психология сиротства. 3-е изд. – СПб.: Питер, 2007.-
416 с. (С. 322)
|
Визначення диференційованої
самооцінки
|
молодший шкільний
вік
|
|
2.2. Дослідження
адаптації учнів до нових умов навчання в середній школі
|
|||||
2.2.1.
|
Анкета для вчителів та батьків
(Роберт Гудмен, пер. Л.П. Пономаренко)
|
Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в
средней школе. Методические рекомендации для школьных психологов / Под ред.
Л.П.Пономаренко - Одесса, 1998. - 118 с. (С. 42 - 45)
|
Вивчення стану перебігу
адаптації учнів 5-х класів
|
молодші підлітки
|
|
2.2.2.
|
Анкета «Школа» (І.В.Крук)
|
Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в
средней школе. Методические рекомендации для школьных психологов. / Под ред.
Л.П.Пономаренко. Одесса, 1998. - 118 с. (С.46 - 47)
|
Вивчення дезадаптації учнів 5-х
класів
|
молодші підлітки
|
|
2.2.3.
|
Методика визначення
особистісної адаптованості школярів (А.В.Фурман)
|
Фурман А.В. Методика визначення
особистісної адаптованості школярів. – Київ - Донецьк: «Ровесник», 1993.-22
с. (С. 16 - 21 )
|
Вивчення показників
особистісної адаптованості школярів
|
9-11 років
|
|
2.2.4.
|
Тест шкільної тривожності
(Філліпс)
|
Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.М., Васильева Н.Л. Работа
психолога в начальной школе. - М.: Изд-во «Совершенство», 1998. - 352 с.
(С.334-337)
|
Вивчення шкільної тривожності
|
молодший підліток
|
|
3. Дослідження
пізнавальної сфери
3.1. Дослідження
відчуттів
|
|||||
3.1.1
|
Експериментальне дослідження відчуттів
|
Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку
від року до десяти. -Главник, 2008. - с.192 (Серія «Психол. інструментарій»).
(С.109-111)
|
Дослідження відчуття тиску, нюху, дотику,
тактильної і зорової чутливості
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.2. Дослідження
сприймання
|
|||||
3.2.1
|
Методика «Чого не вистачає?» (Р.С.Немов)
|
Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку
від року до десяти. -Главник, 2008. - с.192 (Серія «Психол. інструментарій»).
(С.84)
|
Вивчення загального рівня розвитку сприймання
|
Дошкільний вік
|
|
3.2.2
|
Методика «Які предмети заховані в малюнку?»
(Р.С.Немов)
|
Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку
від року до десяти. -Главник, 2008. - с. 192 (Серія «Психол.
інструментарій»). (С.84)
|
Визначення цілісного розвитку сприймання
|
Дошкільний вік
|
|
3.2.3
|
Методика «Розуміння тексту»
|
Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку
від року до десяти. -Главник, 2008. - с. 192 (Серія «Психол.
інструментарій»). (С.85)
|
Визначення рівня слухового
сприймання
|
Дошкільний вік
|
|
3.2.4
|
Методика «Знайди квадрат»
|
Діагностична діяльність психолога дошкільного
навчального закладу: Методичний посібник / Упоряд. М.І.Тіхонова. –Луганськ:
Знання, 2006.-164 с. (С.92)
|
Оцінка зорового диференційованого сприйняття
|
Дошкільний вік
|
|
3.2.5
|
Експериментальне дослідження сприймання
|
Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку
від року до десяти.-Главник, 2008.-с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»).
(С.112-115)
|
Дослідження властивостей та видів
сприймання
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.3. Дослідження
уваги
|
|||||
3.3.1
|
Тест переплетених ліній (Рей-Череднікова)
|
Увага дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька,
О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.33)
|
Визначення рівня стійкості уваги
|
дошкільний вік
|
|
3.3.2
|
Дослідження точності уваги
|
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.:
С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.34)
|
Визначення точності уваги
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.3.3
|
Дослідження обсягу уваги
|
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.:
С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003.-112с.-(Психол.
інструментарій). (С.35)
|
Визначення рівня обсягу уваги
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.3.4
|
Дослідження концентрації уваги та її стійкості
|
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.:
С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.36)
|
Визначення рівня концентрації уваги та її
стійкості
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.3.5
|
Методика «Розстановка чисел»
|
Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.:
С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.37)
|
Оцінка сформованості довільної уваги
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.3.6
|
Дослідження здатності до розподілу уваги
|
Увага дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька,
О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій).
(С.54)
|
Визначення здатності до розподілу уваги
|
Підлітковій вік
|
|
3.4. Дослідження
пам’яті
|
|||||
3.4.1
|
Методика «10 слів»
|
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко,
Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.24)
|
Визначення рівня слухової пам’яті
|
Дошкільний вік
|
|
3.4.2
|
Методика «Складні фігури» (Д.Векслер)
|
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко,
Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.24)
|
Визначення рівня зорової пам’яті
|
Дошкільний вік
|
|
3.4.3
|
Методика визначення рівня опосередкованого
запам’ятовування (О.М.Леонтьєв)
|
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко,
Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.26)
|
Визначення рівня опосередкованого запам’ятовування
|
Дошкільний вік
|
|
3.4.4
|
Методика «Упізнавання фігур»
|
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко,
Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.27)
|
Визначення рівня образної пам’яті
|
Дошкільний вік
|
|
3.4.5
|
Методика «15 слів та 24 картки»
|
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко,
Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.34)
|
Дослідження опосередкованого запам’ятовування
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.4.6
|
Методика «Механічне запам’ятовування 10 слів»
|
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко,
Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.35)
|
Визначення слухової, зорової, моторно-слухової
пам’яті
|
Молодший шкільний вік
|
|
3.4.7
|
Методика Л.С.Виготського
|
Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко,
Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол.
інструментарій). (С.40)
|
Дослідження опосередкованого запам’ятовування
|
Підлітковий вік
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар