Вік молодших школярів - вік загостреної чутливості. Перехід від
дитсадкового милування, відчуття своєї унікальності до шкільної
відповідальності та критики – складний для багатьох дітей. Перший клас школи,
як мінімум, є адаптаційним, перехідним на фізіологічному, емоційному,
інтелектуальному та соціальному рівнях розвитку дитини. Під час будь-якого
адаптаційного процесу для дитини важливим є ресурс, підтримка і авторитет
«ведення», адже дитина дуже чутлива та уважна до того, хто стає для неї опорою.
Перший Учитель є шкільним «психологічним коконом», який може допомогти
зміцнити, проявитися і розкритися потенціалу дитини. Важливо, щоб перший
учитель давав приклад авторитетності (поваги, усвідомлення свого місця,
емоційної компетентності та зрілості), а не авторитарності (тиску, емоційної
оцінки та нав`язування правил).
Я часто на семінарах нагадую легенду про Мікеланджело і його
дивовижну скульптуру Давида: на околицях Флоренції знайшли брилу мармуру, її
пропонували різним скульпторам, але вони відмовлялись брати її до роботи, бо на
брилі була тріщина. Тільки Мікеланджело взявся за неї. І власне з неї з`явився
Давид. Коли скульптора запитали, як йому вдалося створити такий шедевр, то він
відповів: «Я відсік усе зайве».
http://leifpsyholog.blogspot.com/p/blog-page_10.html
http://leifpsyholog.blogspot.com/p/blog-page_10.html
Немає коментарів:
Дописати коментар